Aktualizacje – Sierpień i Wrzesień

Kolejne miesiące wiążą się z kolejnymi usprawnieniami w systemie. Nie zabrakło oczywiście nowych funkcjonalności istotnie poprawiających pracę w OptiMES.

Wszystkie istotne zmiany zostały przedstawione poniżej:

Wersja 1.114

  • Nowy widok tabel dla:
    • Grup magazynowych,
    • Technologii.

Wersja 1.113

  • Edycja wielu wierszy jednocześnie
    • Dla większości tabel wspierających grupowanie wyników, powstała opcja edycji wielu zaznaczonych wierszy jednocześnie.
  • Planowanie półproduktów
    • Powstało ustawienie domyślnie zwijające listy półproduktów na ekranie Planowania.

Wersja 1.112

  • Półprodukty
    • Możliwość ustawienia pracy równoległej dla półproduktów w strukturze surowcowej.
    • Dodanie przeliczania ilości półproduktów na podstawie zmian ilości produktu głównego w planowaniu.

Wersja 1.111

  • Dni wolne
    • Rozszerzenie obsługi tabeli o Formatowanie i Filtrowanie list.
  • Meldowanie pracy pracowników
    • Rozszerzenie funkcjonalności o możliwość meldowania pracy bieżącym czasem.

Wersja 1.110

  • Nowy widok tabel dla:
    • Szablonów wydruków, Inwentaryzacji, Dni wolnych, Typów surowców/produktów, Typów zamówień i ofert, Marż i rabatów, Stawek VAT, Walut, Etapów zamówień i ofert, Statusów spedycji, Typów pojazdów, Powodów problemów stanowisk pracy, Grup stanowisk pracy, Typ zleceń produkcyjnych, Etapów produkcji, Szablonów etapów produkcji, Typów roboczogodzin, Stawek godzinowych, Normatywów, Problemów stanowisk pracy, Serwisów narzędzi, Priorytetów, Rodzajów pracy, Jednostek miar.

Wersja 1.108

  • Panel meldunkowy
    • Dodanie informacji o Produkcie docelowym i Produkcie nadrzędnym dla Zleceń na półprodukty.

Wersja 1.107

  • Grupowe zakończenie operacji
    • Dodano możliwość drukowania etykiet dla wielu operacji jednocześnie.

Wersja 1.106

  • Importowanie dokumentów przyjęcia
    • Dodano możliwość importu atrybutów pozycji dokumentu magazynowego.
  • Pozycje Zamówień
    • Dodano kolumny “Ilość wyprodukowana do pozycji” oraz “Pozycja zrealizowana”.
  • Ustawienia
    • Dodano zakładkę Studio, w której znajdują się Atrybuty i Szablony wydruku.

 
Poznaj szczegóły naszych aktualizacji:
 

1. Planowanie półproduktów

Przedsiębiorstwa bazujące na produkcji z półproduktami na pewno docenią możliwość ich domyślnego zwinięcia na ekranie planowania.

Takie ustawienie spowoduje, że po wejściu w okno planowania widoczne będą tylko produkty główne. Aby zobaczyć półprodukty, należy rozwinąć ich listę – klikając strzałeczkę obok checkboxa produktu.

Dotychczas zlecenia na półprodukty planowane były w kolejności ich występowania w strukturze surowcowej produktu. Dodana został opcja, która pozwala na równoległe rozplanowani zleceń na półprodukty.

Aby zmienić sposób planowania, należy odwiedzić ustawienia.

Kolejnym usprawnieniem jest możliwość automatycznego przeliczania ilości półproduktów przy zmniejszaniu ilości wyrobu docelowego. Aby włączyć tą opcję konieczne jest zaznaczenie ustawień zgodnie z poniższym zrzutem ekranu.

Od teraz po zmniejszeniu ilości sztuk do zaplanowania produktu docelowego, zmniejszy się liczba półproduktów.

2. Panel meldunkowy

W ramach ułatwienia pracy na Panelach meldunkowych dodane zostały nowe informacje, które zainteresują wszystkich, którzy korzystają z wspomnianych wcześniej półproduktów. Aby je wyświetlić, należy wejść w Konfigurację panelu meldunkowego i w sekcji “Aktywne zadania” przenieść “Produkt nadrzędny” oraz “Produkt docelowy” do kolumny “Widoczne”. Te dwa elementy wyświetlić można również dla “Meldowania pracy pracowników” i “Grupowego zakończenie operacji”.

Kolejnym krokiem jest zdefiniowanie, jakie informacje o produktach nadrzędnych i docelowych powinien widzieć pracownik na Panelu. W tym celu należy wejść w szczegóły wybranej roli i zmienić jej widoczność pól na panelu meldunkowym.

Po takiej konfiguracji dodatkowe kolumny pojawią się podczas pobierania pracy

Po pobraniu pracy pracownik ma niezbędne informacje, dzięki którym wie nad składowa jakiego produktu pracuje.

Kolejnym ułatwienie pracy dotyczy “Grupowego zakończenia pracy“. Dodano tam opcję wydruku na podstawi wybranych prac. Dzięki czemu można zbiorczo wygenerować jednym kliknięciem wiele etykiet.

Ostatnia zmiana w Panelu meldunkowym dotyczy Meldowania pracy pracowników. Od teraz możliwe jest raportowanie pracy zgodnie z realnymi czasami kliknięć na panelu. Aby tego dokonać należy zaznaczyć checkbox “Meldowanie bieżącym czasem”, a następnie wybrać brygadę oraz zadania, nad którymi będzie ona pracowała. Po zakończeniu prac, brygadzista melduje tą informację do systemu.

3. Dokumenty magazynowe

Importowania dokumentów przyjęcia zostało poszerzone o możliwość wybrania kolumn, odpowiedzialnych za przenoszenie do systemu informacji o Atrybutach pozycji dokumentu magazynowego

4. Tabele

Nowy sposób wyświetlania tabel został zastosowany dla:

  • Szablonów wydruków, 
  • Inwentaryzacji, 
  • Dni wolnych, 
  • Typów surowców/produktów, 
  • Typów zamówień i ofert, 
  • Marż i rabatów, 
  • Stawek VAT, 
  • Walut, 
  • Etapów zamówień i ofert, 
  • Statusów spedycji, 
  • Typów pojazdów, 
  • Powodów problemów stanowisk pracy, 
  • Grup stanowisk pracy, 
  • Typów zleceń produkcyjnych, 
  • Etapów produkcji, 
  • Szablonów etapów produkcji, 
  • Typów roboczogodzin, 
  • Stawek godzinowych, 
  • Normatywów, 
  • Problemów stanowisk pracy, 
  • Serwisów narzędzi, 
  • Priorytetów, 
  • Rodzajów pracy, 
  • Jednostek miar,
  • Grup magazynowych,
  • Technologii.

Ponadto dodano obsługę Formatowani i Filtrowania dla Dni wolnych.

Większość tabel została rozwinięta o obsługę jednoczesnej edycji pól wielu wierszy. Wystarczy zaznaczyć wiersze, w których chcemy dokonać zmian i kliknąć “Edytuj”. Dzięki temu rozwiązaniu szybko możemy zmienić np. Klienta w kilku zamówieniach jednocześnie.

Dodatkowe informacje przygotowano dla działu handlowego w postaci nowych kolumn. Sprawdzając pozycje zamówień można dowiedzieć się, ile produktu trafiło już na Magazyn wyrobów gotowych oraz czy powiązane zlecenia zostały już zrealizowane.

5. Ustawienia

Atrybuty oraz Szablony wydruków zostały dodane do zakładki “Studio“.W przyszłości znikną z zakładki “Konfiguracja” i będą dostępne jedynie w Studio. Stosowna informacja o tej zmianie, zostanie oczywiście przekazana użytkownikom. 

Jeżeli uważasz, że w Twojej produkcji przyda się usprawnienie funkcjonowania, wypróbuj nasze bezpłatne 14-dniowe demo i sprawdź jaką wartość możemy Ci zaoferować. Chętnie pomożemy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *