System do zarządzania produkcją
System do zarządzania produkcją
Z czym integruje się OptiMES

Autodesk Autocad

Wiele firm produkcyjnych decyduje się na uruchomienie w strukturach firmy własnych biur projektowych oraz narzędziowni. A skoro w przedsiębiorstwie funkcjonuje dział konstrukcji, z pewnością korzysta on z oprogramowania typu CAD – takiego jak popularny Autodesk AutoCAD. Dobrze wykonany projekt, zapisany w formatach kompatybilnych z wymaganiami maszyn na linii produkcyjnej to gwarancja, że produkt zostanie wykonany ściśle według oczekiwań. Istnieje jednak sposób na to, by program do projektowania współpracował także z systemem wspierającym zarządzanie przedsiębiorstwem. Integracja CAD z ERP pozwala na automatyzację i usprawnienie procesu zamówień i procesów produkcyjnych. Korzyści są jeszcze większe, jeśli w roli systemu ERP występuje środowisko łączące w sobie zarówno cechy ERP, jak i MES czy SCADA – takie jak OptiMES.
Integracja OptiMES z AutoCAD przynosi korzystne zmiany, których skutki odczuwalne są niemal natychmiast po wdrożeniu obu systemów. Dla projektów stworzonych w środowisku Autodesk AutoCAD łatwo jest wygenerować listy materiałów (tzw. BOM, z ang. bill of materials). W OptiMES natomiast – dzięki modułowi planowania produkcji i zamówień – planista może przygotować specjalne szablony dla każdego z produktów. Obejmują one zarówno zakres czynności niezbędnych do wykonania produktu, jak i pełną listę potrzebnych w tym celu materiałów. W ten sposób na bazie rysunku pozyskanego z programu Autodesk AutoCAD można automatycznie sprawdzić aktualne stany magazynowe, a w razie potrzeby wygenerować zamówienie i wysłać je do dostawców. Cały obieg dokumentów związany z przygotowaniem produkcji zostaje maksymalnie uproszczony.
Integracja CAD z ERP sprzyja także pozyskiwaniu informacji zwrotnej na temat projektu. Dzięki danym zgromadzonym w systemie OptiMES można oszacować dokładne koszty produkcji (w przeliczeniu na jedną sztukę), a także zidentyfikować ewentualne wady i niedoskonałości produktu. Te dane z kolei posłużą konstruktorom do doskonalenia projektu podczas tworzenia kolejnych wersji w Autodesk AutoCAD. W OptiMES przechowywane mogą być aktualne informacje na temat cen i dostępności materiałów, a dział konstrukcyjny może wziąć je pod uwagę, jeśli w przypadku danego produktu pojawią się oczekiwania co do obniżenia ceny. W zapisach pochodzących z OptiMES widoczne są również ewentualne wady konstrukcyjne lub utrudnienia w produkcji elementów, stanowiące cenną wskazówkę podczas doskonalenia projektu. Z kolei zmiany wynikające z modyfikacji produktu w Autodesk AutoCAD znów trafią do działu planowania produkcji, który będzie mógł zaktualizować szablony procesów bez ryzyka pomyłki. Integracja OptiMES z Autocad sprzyja zatem nie tylko automatyzacji procesów produkcyjnych, ale także naturalnemu i logicznemu przepływowi informacji pomiędzy różnymi działami przedsiębiorstwa.
Zamów wdrożenie
Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

OptiMES
Average rating:  
 0 reviews