Система управления производством
Система управления производством
System do zarządzania produkcją
System do zarządzania produkcją
Menu

Użycie przeliczników pól

Opis sytuacji:

Ze względu na strukturę organizacyjną, osoba zajmująca się Zamówieniami nadzorowała również proces realizacji poszczególnych zleceń – tak aby informować klientów o postępach pracy.

Ze względu na fakt, że zamówienia opiewały na wiele pozycji oraz wiele zamówień realizowanych było dla tego samego klienta, sprawdzanie po kolei wszystkich zamówień w celu weryfikacji postępu zleceń było niewygodne.

 

 

Rozwiązanie:

Okazało się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby dodanie kolumny „Zamówienie” oraz „Klient” w tabeli Zleceń. Nie chcieliśmy jednocześnie czekać na nowe funkcjonalności ze względu na ograniczony czas wdrożenia. Postanowiłem sprawdzić czy Przeliczniki Pól encji Zleceń produkcyjnych mogą dać mi żądane wartości. Okazało się, że nie jest to problemem i w prosty sposób mogę przygotować taką

 

Po pierwsze musiałem przygotować miejsca w których wyświetlą się dodatkowe informacje – Atrybuty. Dodałem Dwa atrybuty biorąc pod uwagę rodzaj danych jakie będą przechowywały (tekst).

 

Mając przygotowane odpowiednie pola, mogłem już dodać dwa przeliczniki pól, które podczas tworzenia zlecenia produkcyjnego będą sprawdzały dane z podpiętego zamówienia.

Wiedziałem że klient nie będzie tworzył zleceń produkcyjnych w inny sposób niż planowanie pozycji zamówień, więc nie musiałem brać pod uwagę scenariusza ze zleceniem bez podpiętego zamówienia.

 

 

W podobny sposób drugi przelicznik trafił do systemu. Atrybuty zleceń zostały wyciągnięte do kolumn, dzięki czemu w prosty i wygodny sposób klient mógł sprawdzać postęp produkcji z uwzględnieniem zamawiającego i numeru jego zamówienia.

 

 

Podsumowanie:

Warto upewnić się, czy sami w prosty sposób nie jesteśmy w stanie przedstawić klientowi tych informacji, których brakuje mu na konkretnych widokach. Korzystanie z dokumentacji w Przelicznikach pól jest stosunkowo proste i może zniwelować koszty klienta oraz czas potrzebny na dopisanie kodu przez programistę.

 

Oszczędności:

Dzięki ręcznemu dodaniu kolumn “Zamówienie” i “Klient” oszczędzono około dniówkę pracy programisty, a dostarczenie rozwiązania trwało pół godziny, a nie kilka tygodni (kolejka prac programistycznych).

Masz pytania?
Masz pytania?

Zespół specjalistów OptiMES ma już ponad 14 lat doświadczenia we wdrażaniu rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Jeżeli masz jakieś pytania napisz do nas! Jesteśmy dostępni pod numerem telefonu 535 455 855 i adresem mailowym biuro@syneo.pl.

Najnowsze wpisy

Wypróbuj OptiMES za darmo!

14 dni bez zobowiązań! Karta kredytowa nie jest wymagana.